Wady systemu CRM
System pozwala nam bowiem sprawnie zarządzać relacjami z klientem, w jednym miejscu zorganizowane mamy wszystkie informacje na temat przeprowadzanej transakcji. CRM w sposób kompleksowy wspomaga dział marketingu, dział obsługi klienta, a także szeroko rozumianą sprzedaż. Niestety - oprogramowanie wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Najczęściej dotyczą one błędnego wprowadzenia systemu do firmy. Zakup oprogramowania CRM niesie ze sobą wiele zalet, ale też pewne wady. Przede wszystkim jest to stosunkowo wysoki koszt systemu. Przyznać trzeba, że inwestycja do małych nie należy, a koszty nie kończą się na nabyciu oprogramowania. Konieczne będzie też jego wdrożenie, a co się z tym wiąże - pomoc ze strony profesjonalistów. Aby CRM działał sprawnie, nasz sprzęt komputerowy musi mieć konkretne parametry. Jeśli zatem dysponujemy stosunkowo starymi urządzeniami - możemy mieć niemały problem. Konieczna może nawet okazać się wymiana komputerów na nowe. Faktem jest ponad to, że wdrożenie systemu nie jest procesem krótkim, ale wymaga czasu, a także sporego zaangażowania. Wady systemu nie powinny jednak zniechęcać do zakupu oprogramowania, ale uwrażliwiać na ewentualne błędy wdrożeniowe. Mając świadomość pewnych zagrożeń - możemy ich uniknąć.